BU WEBSÄ°TESÄ°NDE ÅžU ÇEREZLER KULLANILMAKTADIR:

1. Gerekli Temel Çerezler - Websitesi temel fonksiyonlarına ait çerezler:Gerekli Temel Çerezler, kullanıcının web sitesinde dolaÅŸabilmesi ve örneÄŸin web sitesinin güvenli alanlarına eriÅŸim vb. gibi özelliklerini kullanabilmesi için gereklidir. Bu çerezler olmadan örneÄŸin web sitesinde oturum açma veya alışveriÅŸ sepetleri oluÅŸturma vb. hizmetler saÄŸlanamaz.
2. Gerekli Temel Çerezler - Analiz çerezleri ve Ä°ÅŸlevsellik çerezleri:Analiz çerezleri, ziyaretçilerin web sitesini nasıl kullandıkları, örneÄŸin en sık hangi sayfaları ziyaret ettikleri ve web sayfalarından hata mesajları alıp almadıkları vb. hakkında bilgi toplar. Bu çerezler, ziyaretçiyi tanımlayabilecek bilgiler toplamaz. Bu çerezlerin topladığı tüm bilgiler birleÅŸtirilir, bu nedenle anonimdir. Yalnızca bir web sitesinin çalışmasının iyileÅŸtirilmesi için kullanılır. Bu çerezler alternatif olarak (i) doÄŸrudan site yöneticisi tarafından birleÅŸik ÅŸekilde bilgi toplanması için kullanılması ve (ii) üçüncü taraflarca yönetilmesi, çerezlerin kullanıcıları tanımlama kabiliyetini düÅŸürmek üzere özel yöntemler uygulanması (örneÄŸin önemli IP adresi bölümlerinin maskelenmesi) ve üçüncü tarafların bunları yalnızca hizmet sunmak üzere kullanması açısından “teknik çerezler” ile benzerdir. ÖrneÄŸin, çerez verilerini, karşılaÅŸtırmadan veya mevcut kiÅŸisel verilerle zenginleÅŸtirmeden ayrı olarak kullanırlar.

Tekuğur DTM Bosch Yetkili Bayi Satıcı
Ä°letiÅŸim      + 90 (232) 878 23 64   |  + 90 (530) 691 65 08     |   www.tekugur.com.tr        |   Tüm SipariÅŸlerinizde  Kargo Bedava    |   SIKÇA SORULAN SORULAR

Menü

Garanti Koşulları ve İlgili Mevzuat Hükümleri

GARANTÄ° KOÅžULLARI ve Ä°LGÄ°LÄ° MEVZUAT HÃœKÃœMLERÄ°
  1. Garanti koşulları oluşturulurken, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu ve ilgili yönetmelikler esas alınmıştır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 48.maddesi mesafeli sözleşmeleri düzenlemektedir. Söz konusu kanun hükmüne göre;
“Mesafeli sözleÅŸme, satıcı veya saÄŸlayıcı ile tüketicinin eÅŸ zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluÅŸturulmuÅŸ bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleÅŸmenin kurulduÄŸu ana kadar ve kurulduÄŸu an da dâhil olmak üzere uzaktan iletiÅŸim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleÅŸmelerdir.
Tüketici, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce ayrıntıları yönetmelikte belirlenen hususlarda ve siparişi onaylandığı takdirde ödeme yükümlülüğü altına gireceği konusunda açık ve anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilir. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.
Satıcı veya saÄŸlayıcı, tüketicinin sipariÅŸinin kendisine ulaÅŸtığı andan itibaren taahhüt edilen süre içinde edimini yerine getirir. Mal satışlarında bu süre her hâlükârda otuz günü geçemez. Satıcı veya saÄŸlayıcının bu süre içinde edimini yerine getirmemesi durumunda tüketici sözleÅŸmeyi feshedebilir.
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai ÅŸart ödemeksizin sözleÅŸmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya saÄŸlayıcıya yöneltilmiÅŸ olması yeterlidir. Satıcı veya saÄŸlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiÄŸini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiÄŸi ÅŸekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle baÄŸlı deÄŸildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiÄŸi tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen deÄŸiÅŸiklik ve bozulmalardan sorumlu deÄŸildir.”
  1. Bu kapsamda; kullanmakta olduğunuz internet sitesi üzerinden sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirmeyi okuyarak mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
  2. Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki sair mevzuata tabidir.
  3. Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydıyla ve alıcının sipariş yeri uzaklığına bağlı olarak makul süre zarfında gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre zarfında ürün teslim edilmez ise, alıcı sözleşmeden dönme hakkına sahiptir.
  4. Sipariş sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.
  5. Satın alınan ürün eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve internet adresinde gösterildiği adet ve şekilde teslim edilecektir.
  6. Satın alınan ürünün satılmasının, satıcının öngöremeyeceÄŸi mücbir sebep vb. durumlarla imkânsızlaÅŸması halinde, satıcı bu durumu üç gün içinde yazılı olarak alıcıya bildirecektir. Bu halde, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur.
  7. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 8.maddesine göre ayıplı mal; tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaÅŸtırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleÅŸmeye aykırı olan maldır. Buna ek olarak 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun 223.maddesi uyarınca; alıcının, satılan malı gözden geçirme ve satıcıya bildirme yükümlülüğü bulunmaktadır. Söz konusu hükme göre; Alıcı, devraldığı satılanın durumunu iÅŸlerin olaÄŸan akışına göre imkân bulunur bulunmaz gözden geçirmek ve satılanda satıcının sorumluluÄŸunu gerektiren bir ayıp görürse, bunu uygun bir süre içinde ona bildirmek zorundadır. Alıcı gözden geçirmeyi ve bildirimde bulunmayı ihmal ederse, satılanı kabul etmiÅŸ sayılır. Ancak, satılanda olaÄŸan bir gözden geçirmeyle ortaya çıkarılamayacak bir ayıp bulunması hâlinde, bu hüküm uygulanmaz. Bu tür bir ayıbın bulunduÄŸu sonradan anlaşılırsa, hemen satıcıya bildirilmelidir; bildirilmezse satılan bu ayıpla birlikte kabul edilmiÅŸ sayılır. Bu hükümler doÄŸrultusunda alıcının, makul süre içinde satılanı kontrol etmesi ve ayıp gördüğü takdirde gecikmeksizin satıcıya bildirmesi gerekmektedir.
  8. Tüm ürünler aksi belirtilmediği takdirde firmamızın garantisi altındadır.
  9. Garanti koşullarının geçerli olabilmesi için kargo teslimatı esnasında ürünü mutlaka kontrol ediniz.
  10. Teslimatı yapan taşıyıcı kargo şirketinden kaynaklı hasarlardan dolayı şirketimizin sorumluluğu doğmamaktadır.
  11. Teslimatı yapan taşıyıcı kargo şirketinden kaynaklı hasar dışında, paket açılmadan fark edilebilecek nitelikte herhangi bir hasar, eziklik, ıslaklık gibi normal olmayan bir durum varsa; alıcı teslimat görevlisinden tutanak hazırlamasını talep etmelidir.